venerdì 4 maggio 2018

Presentade la Setemane de culture furlane a Udin, li de Filologjiche

 La presentazion e je scomençade cuntun minût di riflession pe muart di Angela Felice, passionade di teatri furlan e de leterature cun in prin Pier Paolo Pasolini. Al è stât il professôr Federico Vicario, president de Societât Filologjiche Furlane a domandâ une meditazion di corot par jê ae presentazion de Setemane de Culture furlane. La riunion si je davuelzude inte sede de Filologjiche in Vie Manin a Udin. Vicario al à cjacarât sedi in marilenghe che par talian.

Udin, sede de Filologjiche - Giuseppe Morandini, Federico Vicario e Alessandra Piani tal minût di riflession pe muart di Angela Felice

Tal salon di onôr “Guglielmo Pelizzo” oltri che i gjornaliscj a ere presint une vore di int, come che al à dit Vicario “culì a son tancj di chei che a fasaran la Setemane de culture furlane”. Dopo al à nomenât dome cualchi iniziative, tant chês pai frutin, o chês di teatri o di musiche.
Gina Marpillero, Antonio Comelli, Alviero Negro, Alfeo Mizzau, Fabio Asquini, il Card. Celso Costantini, Fermo Solari, Pierluigi Cappello e altris furlans impuartants a saran memoreâts inte Setemane. Si doprarin ancje de Universitât furlane che e fâs 40 agns, invezit la riviste “La panarie” e à fat lis 50 primeveris e a son 40 agns che e je stade fondade  la associazion “La Bassa”.
Impuartant par Vicario, a son lis colaborazions metudis adun dal grup de “Setemane de Culture furlan” cun i apontaments di culture di “Vicino / Lontano” di Udin e di “èStoria” di Gurize. Il president al mostrave i numars di cheste iniziative rivade ae cuinte edizion, cul jutori di Alessandra Piani, al computer par fâ viodi lis fotografiis tal  linzûl.
Udin, presentazion de Setemane de culture furlane, Fedrico Vicario e Lionello D'Agostini, in pîts

Dopo al à fevelât, par talian, Giuseppe Morandini, president de Fondazion Friûl. Al à memoreât la convenzion fate de Fondazion cu la Societât Filologjiche Furlane pe pupilance de identitât e de lenghe furlane. Al si è dit content di fâ la strade su chest teme insiemi ae Filologjiche, une socie che e sa zontâ simpri gnovis tal cjamp de formazion e de culture di chenti. 
Dopo al à fevelât Davide Lorigliola, par mostrâ cemût che al funzione il sît Internet vierzût a pueste pe Setemane de culture furlane. Il recipient digjitâl dal web al devente ancje un archivi e al è stât indreçât ancje par il telefonut “smartphone” e par la taulute “tablet”. Il sît Internet propit al si clame: www.setemane.it

Al è stât invidât a fevelâ ancje Lionello D’Agostini, za president de Fondazion CRUP. Tra lis variis iniziativis de Setemane al à contât, par talian, D’Agostini, si è prontade une cunvigne dal titul “La rivoluzione dell’agricoltura friulana, da Antonio Comelli al futuro” par sabide ai 19 di Mai a lis 9 di matine, li dal auditori dal Istitût Professionâl pe Agriculture “S. Sabbatini” di Puçui. Cussì e sarà la ocasion di memoreâsi dal president de Ricostruzion, come che al ven clamât Comelli. Lui al à ben operât tant che president de Zonte regjonâl, dopo dal taramot dal 1976 par tirâ fûr il Friûl dal disastri. Al è stât un om cui principis clârs di etiche e di politiche.
L’ultin che al à cjacarât al è stât Enrico Tavano, vice president de Filarmoniche di Puçui, che pues svantâsi di vê 154 agns di ativitât. La Filarmoniche e fâs il conciert finâl de Setemane, ai 20 di Mai 2018, al teatri “Luigi Garzoni” di Tresesin a lis vot e trê cuarts di sere.
Al fevele Giuseppe Morandini, de Fondazione Friuli
--
Servizi gjornalistic, fotografic e di Networking par cure di Sebastiano Pio Zucchiatti e Elio Varutti, se nol è scrit intune altre maniere.
--
Il tabelon dai apontaments...


Nessun commento:

Posta un commento