mercoledì 28 febbraio 2018

Gnûf libri sul teatri furlan di Bepi Agostinis presentât in Provincie di Udin


Cul titul “Storie e cronistorie dal Teatri in Friûl dal 1300 al 2000” al è saltât fûr, tal Fevrâr dal 2018, l’ultin libri di Bepi Agostinis. Al è dut scrit in marilenghe. 
Federico Vicario, Federico Pirone, Pietro Fontanini, Bepi Agostinis, Angela Felice e Lorenzo Fabbro

E à dit ben Angela Felice, vie di lunc de presentazion, che al è il risultât da la “passion di une vite”. Bepi Agostinis, om di teatri, al à fat chest libri, oltri che cuntun snait dut particolâr, ancje tant che un scritôr plen di passion pal teatri furlan.
Al è stât presentât in public tal Salon dal Palaç Belgrât, li de Provincie di Udin, in place dal Patriarcjât, ai 27 di Fevrâr dal 2018, cuntune vore di int. Il prin a fevelâ di chest libri al è stât Pietro Fontanini, president de Provincie di Udin. “O sin un popul cence un teatri stabil – al à dit Fontanini – nô o sin maiorance, ma nuie teatri stabil, invezit i slovens, che a son une piçule minorance, a àn il teatri stabil, jo o crôt che bisugnarès intervignî ator de lenghe furlane, cuintri la prepotence de Regjon”.
Fontanini al à zontât che al “vignarà il timp di vê un teatri stabil in lenghe furlane come te bataie di Bepi Agostinis, che tal 2006 al veve puartât in Regjon 4 mil e 500 firmis parcè che il Friûl al vedi il so Teatri Stabil”. Cuntune ponte di marum Fontanini al à sierât il so discori cussì: “Nô furlans o vin di ospitâ lis compagniis di teatri che a vegnin di fûr, o vin di cjalâ e di bati lis mans, ma no podin produsi teatri”.

Federico Vicario, president de Societât Filologjiche Furlane, che al fevelave ancje in non de Fondazion Friûl, vuidade di Giuseppe Morandini, al à notât il lavôr di cualitât fat di Agostinis. “Culì o vin une storie lungje e popolâr cun tantis espressions di teatri. Pensin ae Associazion Teatrâl Furlane, cui siei 40 agns di vite e cetantis compagniis metudis adun, fatis lis sumis o vin di meti tal l’ordin dal dì la cuistion dal teatri stabil furlan”.
Daspò al à vût la peraule Federico Pirone, assessôr ae Culture dal Comun di Udin, che al à let un intervent in marilenghe. Sul teme dal teatri furlan al à dit che “Bepi Agostinis nus torne a clamâ aes passion fuartis e profondis”. Pirone al à dit ancje alc su la “Bataie pe dignitât di une lenghe e je une bataie umile e determinade, estrose e apassionade, e je une bataie che e à un spessôr di un moviment dal bas, intim, popolâr, une bataie che o condividin”.
Lorenzo Fabbro, president de Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane (ARLeF), al à ringraciât Pirone che “al à let il so intervent par furlan, che e je une lenghe di doprâ in ducj i cjamps e par dutis lis ocasions”. Dopo al à fat lis laudis a Bepi Agostinis, grant espert di teatri che si è formât te Academie di Art Dramatiche di Udin propit cul so fondadôr Nico Pepe.
L’intervent plui plen di morbin al è stât chel di Angela Felice, une altre passionade di teatri e che cul teatri e à vût simpri a ce fâ. “Chest libri al à un grant valôr – e à dit la professore Felice – al mostre a ducj nô il sisteme dal teatri furlan, vignût in ca dal Votcent, dopo dal Risorziment, il sisteme al è fat di nons, lûcs, autôrs, atôrs, regjiscj, di salis di teatri e di int di teatri, tecnics dai lusôrs, dai microfonuçs e vie indevant”.

Il libri al à 480 pagjinis e une vore di fotografiis. Clâr che il spazi plui fuart (300 pagjinis) al è dedicât al teatri dal Nûfcent in Friûl, parcè che Bepi al à metût dentri ducj i nons dai atôrs che al è rivât a tirâ dongje, cun dutis i spetacui imbastîts in Cjargne, te Basse furlane e in cetantis bandis dal Friûl. Brao Bepi, tu âs fat propri un biel lavôr!
--
Fotografiis, articul e networking par cure di Elio Varutti, cul jutori di Girolamo Jacobson.
--


Riferiments tal web
Al Friuli il teatro stabile in marilenghe”. L’appello alla presentazione del libro sulla storia del teatro di Bepi Agostinis, on-line dai 27 di Fevrâr dal 2018.

Nessun commento:

Posta un commento